Otse põhisisu juurde

Eesmärgid, arvamus investeerimisest ja soovitused?


Pidasin vajalikuks natuke rääkida teile enda plaanidest, enda eesmärkidest ja üldiselt mida arvan investeerimisest.

Siililegi selge, et investeerimisega käib käsikäes säästmine, kui sa ei säästa raha, siis pole ka midagi investeerida, eksole? Niisiis mina olen enda teekonda alustanud tabelite täitmisest, teiste blogide lugemisest, raamatute lugemisest, uudisteportaalides tuhlates. Mina leian, et sa ei saa säästa raha kui sa ei ole päris kindel palju sa kulutad, selleks olen täitnud excelit, alguses laiemates kategooriates, näiteks pood, auto, maksud jne aga hiljem hakkasin ma natuke rohkem detailidesse laskuma kuna kulud on suured ja kuludest tuleb aru saada, et kust oleks võimalik midagi kokku poole pigistada. Nüüd näiteks poe kategooria asemel on toit koju, kiirtoit, tööl lõuna jne asjad. Mina enda puhul leian, et mida täpsem ma olen tabeli täitmisega ja mida rohkem kategooriaid laiali laotan endale silme ette, seda parem ülevaade mul on ja seda lihtsam on mul näha suurt pilti, kust mingid kulud madalamaks tõmmata. Tabeleid olen täitnud mõne kuu, iga kuu üritanud midagi paremini teha ja mingid mõttetud hessburgerid söömata jätta, samuti ei näe pointi, et peaks tegema iga jumala päev kodus süüa, kui ma teen 1 päev ja teen natuke rohkem, siis see toit kõlbab ideaalselt 2 päeva süüa - jälle sääst.

Teine suur asi, mida võiks teha, et paremini säästa on koostada endale eelarve. Näiteks kuu alguses jagada raha erinevate kontode vahel, või sularaha erinevatesse sendipõrsastesse pressida erinevate kategooriate jaoks. Näiteks toidule arvutad enda koostatud tabelite järgi ära, palju sul kuus kulub ja sellest võtad mingi osa veel maha ja paned eraldi kontole/sukasäärde/sendipõrsasse või kuhu iganes kes paneb. Eelarve on tehtud, siis peaks olema näha kui palju suudate säästa esialgse plaani järgi ja sellest osa saab investeerida ja osa näiteks varukontole panna. Miks panna varukontole raha? Keegi meist ei tea, mis võib juhtuda, auto läheb katki, töölt koondatakse või mis iganes jama, siis oleks mingi raha vähemalt olemas, mida saaks kasutada.

Mina kasutan näiteks püsimakseid LHV kogumiskontole kogumiseks, sealt iga kolmapäev automaatselt asetatakse minu raha fondidesse, kus see saab siis vaikselt kasvada. Samuti kasutan pangakaardiga tasumisel kogumist, iga tehtud makse pealt ümardatakse summa kuni järgmise euroni ja see tõstetakse eraldi kontole, seda raha kasvatan tagavaraks. Näiteks maksan 5.55€ poes, siis 0.45€ läheb automaatselt kogumiskontole.

Investeerimiseks on hea kui leiad endale lisaks palgale sissetulekuid, teed tööampse, töötad toidukulleri või taksona vabal ajal, korjad suvel seeni/marju ja müüd neid, jne jne. Võimalusi on tegelikult palju. Kuna minu palk nii suur ei ole, siis mina üritangi teha lisatööd selleks, et seda saaks investeerida. Kirjutan kõike seda enda kogemustest ja sellest mida olen kuskilt lugenud või kuulnud ja tunnen, et sellel on pointi.

Minule on ka selge see, et eesmärgid peavad olema paljudel tegevustel, et neid üldse teha, mõistad? Samuti ka investeerimisel peavad olema eesmärgid, nii suuremad kui ka väiksemad, muidu on päris keeruline millegi poole liikuda, mida isegi ei tea mille poole liigud. Kindlasti see kõige suurem ja põhilisem eesmärk on finantsvabadus eksole aga see on nii suur eesmärk, et muutub tüütuks ja ei jõuaks selles suunas liikuda (eriti veel minu tempos kuna ma võtan seda rahulikult). Selle jaoks peaks endale määrama kuudeks/aastateks eesmärgid eraldi, et püsiks motivatsioon seda kõike teha. Samuti eesmärgid võiks olla määratud vähe jämedamad sendipõrsad kui sa tegelikult suudaks täita, siis on rohkem motivatsiooni pingutada, et see siiski ära teha.
Minu 2021 eesmärgid on järgnevad:
  • Hetkeline investeeritud summa kahekordistada.
See tähendab siis seda, et 340.00€ Mintoses ja 60.00€ LHV on kokku 400.00€ ja aasta lõpuks peaks see summa olema vähemalt 800.00€.
  • Siseneda aktsiaturgu ja teha esimesed tehingud.
Eks me näe, kas ma suudan oma eesmärgid ära teha, mis selleks aastaks ette on antud kuna seda aastat ju enam kauaks ei olegi. Minu suurimas eesmärgis ma ei kahtle isegi, selle ma teen ära aga see ei käi nii, et täna panen sendid enda eest tööle ja homme hakkab paberraha lendama ja võin ära soojale maale talveks minna kokteili nautima.

Kuidas üldse investeerimisse suhtuda? Mulle on jäänud mulje, et paljud inimesed on jätnud sellel põhjusel investeerimise ära, et nad ajavad liiga kiiret tulemust taga, nende jaoks on 10-15% tootlust liiga väike, noo halloooo, mis tootlust siin taga ajada ühisrahastuse suhtes? Investeerimisse peaks suhtuma ikkagi nii, et sa hetkel paned järjest sisse, juurde ja juurde, tulevad sealt küll väiksemad summad aga mida rohkem sa paned sisse, seda rohkem hakkab ka tulema ja see lumepall hakkab lõpuks nii kiiresti veerema, et sa avastad ennast sealt, kus sul on võimalik oma elust kohustuslik töökoht välja lõigata ja sendipõrsas paberraha lugeja vastu vahetada. Need rahad, mis lõpuks tulema hakkavad, panevad mööda sinu sisse pandud rahadest ja siis sa tunned kui kasulik seda teha oli. Ühesõnaga ei mõtle mina, et ma peaksin siin lähima paari/mõne aastaga suutma jõuda nii kaugele, et enam ei peaks tööl käima, mul on aega seda vaikselt teha aga mulle sobib teadmine, et kunagi ma ei pea enam tööl käima tänu sellele, et rahulikult investeerimisega tegelen.

Aitäh teile!


Vaheta oma sendid koos minuga paberraha vastu vajutades siia.

Kommentaarid