Otse põhisisu juurde

Sendid taskus kolisemas arglik poiss siseneb orjaks olemise vastu võitlusesse



Alustuseks peaks ennast tutvustama eksole? Khm.. endast rääkida on sama keeruline nagu enamus inimestele rahast rääkimine eksole. Mina üritan hakata sentidest raha vorpima, seda päris raha, paberist... sellest ka minu blogi nimetus valitud. Olen 20-ndate aastate keskel oma vanusega ja ise arvan, et ammu oleks aeg hakata tõmblema selle nimel, et kunagi mitte tööl käia nagu ori ja elada palgast palgani, elu peaks olema elamiseks mitte orjuses töötamiseks. Mulle meeldib lugeda, kirjutada, teha trenni ja tegeleda enda hobidega. Mõni tund enne kirjutamist mõtlesin, et millest kirjutada, mõtteid oli nii palju, et ei mahuks siia internetti see kogu tekst ära isegi, nüüd ma istun siin ja mu mõtted on nulli lähedal, tasub teha märkmeid kui mingi hea mõte pähe tuleb eks? Hetkel käin sellise natuke üle 1000 palga eest tööl, mõned kohustused on samuti kuhu peab raha asetama iga kuu (Üür, auto kütus, maksud…). Aga minu plaan on hakata vaikselt tegema väikseid samme selle nimel, et jõuda finantsvabaks nagu on kombeks öelda. “Vaikselt” tähendab siis seda, et ma ei hakka elama nii, et söön nuudleid iga päev ja vorsti võin ainult poes vaatamas käia aga ma üritan hakata enda kulusid natuke kokku tõmbama, hetkel ei jää selliseid summasid alles iga kuu mida ma sooviks. Usun, et ma pole ainuke kellel nii on? Ja see tekitabki paljudes tunde, et ei saa investeerimisega tegeleda kuna raha puudub aga alati saab, kasvõi väikeste summadega aga parem väikeste summadega kui mitte üldse ju.

Investeerimise kohta olen ma juba umbes aasta aega lugenud, teiste blogides ringi tuuseldanud (saab väga kvaliteetset informatsiooni) ja isegi mingid väiksemad investeeringud alguseks ära teinud. Nagu olen lugenud, siis enamus investeerijad on alustanud ühisrahastuse portaalides seda pikka ja rasket teekonda, nii alustanud olen ka mina aga samuti on mul loodud LHV kasvukonto, sinna läheb automaatselt iga päev mu pangast mingi summa, kasumit arvestades on tegelikult päris hea aga ma panustan rohkem dividendide peale. Miks mitte panna kohe kuu alguses mingi summa sinna ja rahu majas? Ei tea… mulle meeldib nii ja ma liigun enda tempos ja enda süsteemidega. Võib-olla ka põhjus see, et kui korraga hampsad enda palgast mingi summa ära, siis see tundub suurem summa kui iga päev mingi väike summa sinna lasta ja ei saa arugi, et see su arvelt kaob ja hoiab seda motti?

Ühisrahastuse portaalide all ma väga palju valikuid ei näpigi, valisin suht kiiresti välja Mintose, miks selline valik? Seal tundub tootlus okei ja liigume nende kõvemate Eesti investorite tuules äkki? Seal on mingid kopikad juba mõned kuud mulle raha teenimas, ütleme nii, et raha teenib aga hetkel tundub, et automaatne investeerija ei tööta nii hästi kui ma tahaks, vahepeal seisab kontol niisama raha ja pean seda ise investeerima. Äkki olen automaatsele investeerijale liiga karmid nõudmised esitanud, et enda riski madalamaks teha? Tootlust üritan hoida sellise 10-15% vahel, alla selle oleks natuke kehv ja üle selle oleks risk juba suurem, samuti annan laenu ainult tagasimakse garantiiga laenudele, et enda raha mitte kaotada.

Võib tunduda igav ja aeglane, et ma vaikselt asjaga tegelen ja ei hakka iga kuu 30-50% oma palgast investeerima ja ülejäänud kuu tasuta bussiga tööl käia ja süüa nuudleid. Ma kavatsen mingeid mõttetuid kulutusi hakata piirama ja likvideerima, et selle raha eest hoopis investeeringuid teha, siiani olen ka nii juba teinud. Aga mul kiiret ei ole millegagi, ma ei mõtlegi, et ma peaks nüüd 5 aasta pärast tööandjale keskmist sõrme näitama ja minema kappama, ma mõtlen pigem pikema tuleviku huvides. Samuti ma üritan lisatööd teha, et teenida raha juurde ja sellega rohkem investeeringuid teha.

Kavatsen hakata teile aeg-ajalt ette näitama kuhu ma arenenud olen oma rahuliku liikumisega ja kas ma üldse saan hakkama? Ise usun, et ma saan rohkem hakkama kui need kes ei investeeri üldse. Miks ma üldse otsustasin hakata blogi kirjutama? Tahan olla teiste moodi või otsida ei tea mida? Mina tean, ma tahangi otsida midagi siit, ma tahan siit otsida kohustuse teie ees ja motivatsiooni juurde, kui hetkel on olnud nii, et mõni kuu ma mõtlen, et see kuu läheb sinna ja sinna… rohkem raha, et seekord ei pane midagi raha juurde teenima, ma loodan, et kui kirjutan blogi, siis ma leian selle, et iga kuu ikkagi peab panema raha juurde investeeringutesse.

Mõtlete, et ma juba alustanud ja minuga koos pole mõtet seda teekonda ette võtta? On ikka mõtet, ma samahästi nagu polekski alustanud, olen täiesti alguses oma asjadega.
Minu hetkel LHV kasvukontol tegutsev summa on ca 60.00€ ja Mintoses ca 340.00€, LHV on juba väikese ajaga maksnud 0.46€ dividende ja Mintoses on hetkeline kasum 14.99€.

Soovid alustada ka investeerimisega? Mintoses on selline võimalus, et kui uus liituja liitub kellegi teise soovituslingiga, siis on võimalus sellest veel kasu saada mõlemal osapoolel, kui plaanid alustada, siis suur kummardus sulle kui läbi minu lingi endale konto teed ja alustad:


Selline olen mina ja siit tulen mina finantsvabaduse suunas, kummardus.

Kommentaarid